Annak ellenére, hogy már-már drasztikusan csökkennek a casco díjak, még sem lehet azt mondani, hogy az autósok nagyobb kedvvel kötnének casco biztosítás szerződést. Nyugodtan foghatjuk ezt a benzin ár drasztikus növekedésére, a válság elhúzódására, a növekvő munkanélküliségre, ám még mindig van egy ok, ami egész biztosan sok autóst eltántorít a cascótól, a növekvő adók (lásd baleseti adó), vagy éppenséggel a lustaság, tovább fokozva, enyhe felelőtlenség is közre játszik olykor.
Ha a válságra és a benzinár emelkedésre fogjuk, hogy az emberek nem kötnek casco biztosítást, csupán a pénztelenség miatt, akkor azt várhatnánk, hogy sokkal óvatosabban is vezetnek, elkerülendő a baleseteket. Ám a baleseti statisztikák mégsem ezt mutatják. A casco biztosítás kötések statisztikája is csupán 20% körül mozog, és a 2012-es év sem az az év lesz, ami kimozdítja a holtpontról ezt a biztosítási terméket.
Ha már az okokat keressük a casco biztosítás alacsony számú kötésénél, akkor az ország gépjárműparkjának elöregedése is közrejátszhat. Jelenleg Magyarországon az autók átlagéletkora 12 év, az is igaz, hogy ebben a korban már nem érdemes casco biztosítást kötni a gépkocsira.
Az egyetlen félig-meddig áthidaló megoldás lehet a semminél jobb biztosítottságra, a mini cascok megjelenése, és úgy látszik egyre erőteljesebb terjedése, ami átlagosan néhány százezer forintig térít, és mindössze pár száz forintba kerül, kötelezővel együtt kötve, talán még ennél kevesebbe is.
Hogy mi fogja előrelendíteni a casco piacát egyelőre nem tudni, az autósok talán hajlandóak lennének biztosítást kötni abban az esetben, ha az eddigi – egyáltalán nem magas – díjból még 25%-ot lehetne faragni, de ez már nem biztos, hogy a biztosítóknak is megéri.