Létezik egy olyan mondás, miszerint, ha nem vagy fent az interneten, nem is létezel. A 21. századi vállalkozásoknak ma már viszonylag könnyű dolguk van. Az internet feltalálása és elterjedése nagyban hozzásegítette a vállalkozásokat ahhoz, hogy könnyebb legyen termékeket, szolgáltatásokat értékesíteni. A webáruház készítés igazából napjainkban teljesedett ki. Ma már céges weboldal nem létezhet webáruház nélkül, ezzel is lehetőséget teremtve mindkét oldalnak arra, hogy termeljen. A vállalkozásnak, hogy minél egyszerűbben és könnyebben értékesítsen, a vásárló, hogy minél könnyebben juthasson adott termékhez vagy szolgáltatáshoz. Bizony, nem túlzás, ha azt mondjuk egy magyarországi üzemeltetésű cég webáruháza akár a tengerentúlon is sikeres lehet. A webáruház készítés lehetőségeket rejt, a globalizáció egyik igen különleges megnyilvánulása ez, az internet segítségével történő értékesítés, ami nem elválaszt, hanem összeköt, mi több, a profitszerzésnek egy igen kedvező és költséghatékony formája is.
Ehhez természetesen nem egyszerű megtalálni azt a szakembert, aki olyan webáruházat képes készíteni, ami hatékonyan segíti elő vállalkozásának előrejutását, reális időn belül megtérül a befektetés, ami megerősíti abbéli hitében, hogy igenis a webnek még most van csak igazán mély, kiaknázatlan része.
Igazából rengeteg olyan webáruház készítőt találhatunk a piacon, akik sokatmondóan, nagyokat ígérve, a biztos profit reményében adják el szolgáltatásukat, ami a későbbiekben nem biztos, hogy az ígéretek szerint fog teljesülni. Az igazán jó webáruház ismérve a kettős használhatóság.
Elsősorban a vásárló érdekeit kell figyelembe venni, mikor webáruházat szeretne készíttetni, egy olyan „motorral” kell ellátni, ami könnyen kezelhető, a termék vagy a szolgáltatás kiválasztása és megvásárlása viszonylag kevés időt vesz igénybe. Figyelembe kell venni, hogy a web tengerében rengeteg weboldal, webáruház található, és ha a vásárló nem boldogul az oldalon, hajlamos továbbkattintani.
Más részről pedig optimalizálhatónak kell lennie a webáruháznak, ezt nem érdemes alárendelni sem a designnak, sem egyéb látványos elemnek, mert optimalizálás nélkül a keresőben (Google) nem feltétlen szerepel jól a webáruház. Ahhoz, pedig, hogy a vásárlók megtalálják, „partnerséget” kell vállalni a keresővel.
A webáruház, weboldal mobilra való tervezésével újabb ajtókat tud nyitni a vállalkozás sikeréhez, a befektetések megtérüléséhez, mivel az okostelefonok és táblagépek térnyerésével megsokszorozódhat a látogatók, vásárlók száma is.