Régebben bizonyos termékek megvásárlása egy komplexebb folyamat volt, ám ezt az egészet az internet roppant megkönnyítette és leegyszerűsítette. Számtalan cég kínál termékeket webáruházakon keresztül már több tíz éve, ezáltal az e-commerce hatalmas fellendülést észlelt.
Ez a kifejezés az angol verziója az elektronikus kereskedelemnek, mindkét formáját előszeretett használják az interneten történő tranzakciók, eladások, vásárlások leírására. Ez a fogalom egyet jelent a szolgáltatások és termékek az interneten és egyéb hálózatokon történő vásárlásával, cseréjével vagy eladásával. Nagy hangsúly van az elektronikusan történő megoldásokon, ugyanis az e-commerce pontosan ezt jelenti.
Ennek egyik fő eleme a webshop, webáruház, amelyeken keresztül nagyobb vállalkozások, kisebb cégek a szolgáltatásaikat és termékeiket bocsátják áruba. Ennek a módszernek a kialakulása párhuzamosan folyt a számítástechnikai vívmányok és egyéb technológiák fejlődésével. Az e-commerce fejlődése az elektronikus fizetés elterjedését is elősegítette, illetve jelentős szerepe volt az internetes marketing meghonosításában.
Ezen fogalmak a mai napig egy cipőben járnak és szoros kapcsolatban állnak egymással. Ezek egytől-egyig az internetre épülnek és a média nélkül nem is funkcionálhatnának szabályszerűen, korrekt módon. Az e-commerce egyik alappillére a webshopokban rejlik, amelyek főként egyedi termékeket, árucikkeket és szolgáltatásokat biztosítanak a vevőknek. Ennek a folyamatnak számtalan részvevője lehet, amelyek közül a legfontosabbak a cégek, vállalkozások és a tranzakcióért felelős bankok.