Manapság a hétköznapi életben is számtalan olyan esemény következhet be, amely jogi következménnyel jár. Ilyenkor nélkülözhetetlen kiválasztani a megfelelő szakembert, azonban ez egy meglehetősen nehéz feladat.
De mégis milyen a jó ügyvéd? Ezt a kérdést számtalan irányból meg lehet közelíteni, s meg is kell, ugyanis a céges, vagy épp családi ügyek intézését egyáltalán nem mindegy, hogy kire bízzuk. Alapvetően azt érdemes tudni, hogy az ügyvéd minden esetben egyfajta partner, aki érthetően továbbítja azokat a bonyolult paragrafusokat, amelyek a hétköznapi ember számára érthetetlenek.
A jó ügyvéd kommunikatív, s az információkat minden esetben érthetően, hétköznapi nyelven továbbítja. Ugyanakkor fontos tényező az is, hogy a szakember elérhető legyen. Pozitív dolog több ügyvédi iroda esetében, hogy nem csak kizárólag a titkárnőkkel, s egyéb személyzettel beszélhetünk, ha maga a szakember vagy nincs a helyszínen, vagy egyszerűen elfoglalt. Ez természetesen megtörténhet, azonban még a telefonos konzultációknak sem szabhatnak mindig gátat a különféle teendők.
Ha viszont a konzultáció létrejön, egy jó ügyvédtől elvárható, hogy ne lekezelően, hanem ahogy az imént is említettük, partnerként viselkedjen, és segítőkészen, lelkiismeretesen végezze a munkáját! Azonban a kedves modor és a segítőkész hozzáállás nem elég, mert ha a szakember nem rendelkezik megfelelő tudással, az ügy megoldása is csúszik, vagy egyszerűen nem oldódik meg az ügy.
Kétségtelen, hogy egy ügyvédtől elvárható, hogy mindig naprakész legyen a legújabb jogszabályi változásokkal, s minden történéssel, ami a szakmáját érinti. A tudás hiánya ugyanis óriási problémákat okozhat az egyes ügyfeleknél, amire sajnos számtalan példa található. Egy egyszerű jogszabály változás is óriási terheket róhat a cégekre, s ha az ügyvéd erről nem tájékoztatja az ügyfelet, egyértelműen kárt okoz neki. Ez a károsodás akár cégek megszűnéséhez is vezethet, ami mindenképp jelentős veszteség, s mindez figyelmetlenségből és a hozzáértés hiányából születik!